Bronco Forum - Full Size Ford Bronco Forum banner

1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
Joined
·
13,883 Posts
Discussion Starter #1
Well got a later start then we wanted to. Had to go to Wilson Lumber to get some sheet metal (I didnt realize a lumber store sold metal), Orielly's for some stuff, and Harbor Freight for a ton of shit. By the time we did that, got some food, stopped by his dad's house for the compressor it was already 1, so late start. about 4 hours of work and we got a lot done actually. It is almost ready for the bedliner.

the 4" rough country lift with new springs came in on Wed. we ordered it Saturday. fast shipping like when i ordered mine.

yes the jackstand that we smashed with my bronco is still in the yard :brownbag

being an Alabama truck, rust usually aint a big problem, but the 84 has a bit. this is the worst spot

this is all just surface...no holes

thats all for rust really. not bad. we got some metal to weld up and patch it. 20"x50ft roll of it cause that was all they sold...30 bucks not bad for galvanized.

in true ******* fashion...got a back seat for a lawn chair now

Chris working on the pass seat...notice panels are out too. top will probably come off to make more room to work

now after taking out the back two bolts for him, taking the above pic, and smoking a cigarette, i got the drivers seat out and he is still on the one bolt...

all the seats, internal tire carrier, side panels, botom parts of the seat belts, and crappy ass broke spearker are out

me going at the rust...nice little hole now. i more or less just cut it out

Chris going at the other side

this is how we left it


to finish getting ready for bedlining, need to do a bit more sanding, patch the hole, use some air to spray it out, probably use some mean green on some of that left over carpet glue (that shit is nasty), then vacuum it out and it will be ready.

but i think we got a lot done today. we got hung up on the rear seat bolt that holds the spring down on the right side...had to cut off the bolt head and drill it out. that took us about an hours worth of time...damn dull bits. cant hear much right now...didnt think about my ear defenders until after about an hour of sanding and grinding. but tomorrow is a new day so we should hopefully get a lot more done. maybe get it completely ready for spraying the liner in..especially since we will have a 3rd hand. Dana's best friend and her boyfriend will be here tonight. since they have a wedding shower to go to, we gotta keep her boyfriend company...putting his ass to work, since he is staying with us for free. :histerica
 

·
Sneaky Ba$tard
Joined
·
2,982 Posts
Not sure how well that metal you got will hold up.... It sounds like you bought a roll of roof flashing.. It may be to thin or at least to flexable to get it to hold a weld.... Other than that looks like it's going to be a good project... Get some pics of the rig before and after if ya can---Fog
 

·
Registered
Joined
·
13,883 Posts
Discussion Starter #3 (Edited)
yeah im a bit worried about that, but hell it was cheap enough for us to play with and find out. if it works, got a lot of little projects for it..gonna start my snorkel with it then.

EDIT: also the only spots we planned on in his truck is the hole on the right rear, and we gotta make a tailgate access panel since it didnt have one

here is some of the before pics...those were taken with his camera and he has more, I just never finished uploading them for him...lol guess i dont see how some people arent as good with computers
http://www.supermotors.org/vehicles/registry/detail.php?id=11857&s=32618#content
 

·
Administrator
Joined
·
22,845 Posts
if thats galvanized metal...make sure to were some type of air respirator when welding. its puts of toxic fumes when burned.
 

·
Sneaky Ba$tard
Joined
·
2,982 Posts
Dam, Red I forgot about that....


Truck looks nice, You guys are twinkies now....


Take care--Fog
 

·
Registered
Joined
·
13,883 Posts
Discussion Starter #6
paint scheme on his will change soon to flat black....im actually debating changing mine too. kinda bored with the camo. thinking desert or winter
 

·
Administrator
Joined
·
22,845 Posts
Foghorn said:
Dam, Red I forgot about that....


Truck looks nice, You guys are twinkies now....


Take care--Fog
:histerica :histerica :histerica :histerica :histerica :histerica twinkies...thats funny.:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
1 - 7 of 7 Posts
Top