Bronco Forum - Full Size Ford Bronco Forum banner

1990 Ford Bronco Motorwissel

13K views 26 replies 13 participants last post by  ctandc  
#1 ·
Momenteel heeft mijn bronco een 5.0L V8-motor, de motor geeft het op en het is tijd voor een nieuwe. Geld en tijd zijn momenteel geen probleem, dus ik ben bereid om er een goede motor in te zetten.

Ik ben van plan om van mijn bronco een offroad-truck te maken, dus ik vroeg me af welke motorwissels jullie aanbevelen.

Zou het mogelijk zijn om een 5.8L V8-motor in mijn bronco te zetten? Zo ja, heeft hij dan ook een andere transmissie nodig?

#2 ·
Hallo daar.

Je kunt het beste gewoon een 302 bouwen voor het gemak. Wissel de koppen en nokkenas en breng de compressie op ongeveer 9,5. Laat vervolgens TwEECer of iets dergelijks een afstemming ervoor doen. Dit zou je rond de 300 pk en 400 ft/lbs moeten brengen.

Ja, een 351 past er direct in, maar je computer vindt dat misschien niet leuk. Hoewel een afstemming dat kan oplossen. De transmissie is hetzelfde voor 302 en 351w (en 300-i6).

Of bouw een roller 351w en stem de EEC daarop af. Het bouwen van een solide high-performance straatmotor kost je over het algemeen $ 5-7 duizend.

#5 ·
Hoi.

Je kunt het beste gewoon een 302 bouwen voor het gemak. Wissel de koppen en nokkenas en breng de compressie op ongeveer 9,5. Laat vervolgens TwEECer of iets dergelijks een afstemming ervoor doen. Dit zou je rond de 300 pk en 400 ft/lbs moeten brengen.

Ja, een 351 past er direct in, maar je computer vindt dat misschien niet leuk. Hoewel een afstemming dat kan oplossen. De transmissie is hetzelfde voor 302 en 351w (en 300-i6).

Of bouw een roller 351w en stem de EEC daarop af. Het bouwen van een solide high-performance straatmotor kost je over het algemeen $ 5-7 duizend.
Hoi.

Wat is het verschil tussen een roller block 351w en een gewone 351w?

#3 ·
Hier is een man die de swap doet en zijn saga.
Hij hoefde de 5-versnellingsbak niet te vervangen, maar als je dat van plan bent, is dit het moment om het te doen.
Wat is er mis met het houden van de 302?

#4 · (Edited)
Hier is een man die de swap doet en zijn verhaal.
Hij hoefde de 5-versnellingsbak niet te vervangen, maar als je dat van plan bent, is dit het moment om het te doen.
Wat is er mis met het houden van de 302?
ik vind het niet erg om de 302 te houden, ik heb gewoon het gevoel dat het veranderen in een 351w het veel meer vermogen zal geven. Maar ik ben nog nieuw in dit soort dingen, dus ik probeer te zien wat mensen aanbevelen

zijn er voordelen aan om er een 5-versnellingsbak van te maken?

#14 ·
Gast, bekijk de tri-star crate engines. Ik wil de 351w die ik in de mijne heb laten vallen om mijn oude, versleten 302 te vervangen.
Ze hebben een 351w die 380 pk produceert voor ongeveer 4k
DE MEESTE CRATE MOTOREN zijn gecamdeerd voor een carburateur. Om correct te werken op EFI, is een nokkenaswissel vereist en dit zal waarschijnlijk de hele dynamiek van de motor veranderen. Bij het bouwen van een motor is het altijd het beste om een nokkenas te kiezen en de motor zo te bouwen dat deze erbij past.

#16 ·
Ik heb net een short block gekocht van CREB engineering. Kijk op eBay. Ze hebben een zeer goede reputatie.

De mijne is een 351w non roller block. Het was ongeveer $2100.

Ik stuurde hem mijn edelbrock performer nokkenas, lifters, push rods en timing chain set, e-street aluminium koppen en comp cams magnum roller rockers.

Short block $2100
E-street koppen $1000
Edelbrock Performer inlaat (gebruikt) $200
Edelbrock nokkenas en lifters $245
Timing chain set $65
Push rods $40
Oliepomp $70
Oliepomp pickup $50
Pakkingen $200
Diversen $250

Ongeveer $4000

Hij heeft dat allemaal geĂŻnstalleerd, de koppen schoongemaakt, de lengte van de push rod gecontroleerd, de kleppen afgesteld en de nokkenas gratis afgesteld.

Ik heb het net teruggekregen en alles ziet er geweldig uit. Ik heb mijn inlaat en oliepan gemonteerd, samen met de timing chain cover, waterpomp en headers.

Hij bouwt ook long blocks.

De naam van de eigenaar is Jeremy en ik kon tijdens de hele bouw rechtstreeks met hem communiceren en hij doet al het machine werk zelf, inclusief het met de hand polijsten van alle afdichtingsoppervlakken.

Image

Wat betreft de 302 vs de 351, ik heb momenteel een 302 in de 85 van de vrouw en de 351 in mijn 86.

Ik kan het verschil zien.

85 heeft 33's en 3.55 gears EFI
86 heeft 35's en 3.54 gears carb

De 351 zal de 302 in standaardvorm de hele dag door overtreffen. Hij heeft meer low end grunt en meer top end power.

De 302 voelt sneller en lichter aan en misschien responsiever, maar de 351 heeft meer autoriteit.

Denk aan cheetah vs beer. Dat is misschien een beetje extreem, maar je begrijpt het idee.

Je zou ook kunnen overwegen om er een straight 6 in te gooien en BigBlue heeft daar veel ervaring mee uit de eerste hand.

De mijne gaat volgende week op de DYNO en ik zal nummers hebben om met iedereen te delen ter referentie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

#17 ·
Je zou ook kunnen overwegen om een rechte 6 erin te gooien en BigBlue heeft daar veel ervaring mee
De meeste mensen zijn niet te overtuigen om zich bij de grote zes aan te sluiten. Ik heb daar in mijn eerste bericht wel een kleine knipoog naar gemaakt lol.

Ik zal mijn 300 six opnemen tegen elke non-stroker 302 of 351 hier en waarschijnlijk een grotere stronk trekken en de hoge snelheid evenaren. Het is allesbehalve langzaam en het haalt gemakkelijk 90 mph. Hoewel zonder OD, is 100 ongeveer de maximale toeren in de 4e versnelling. Het neemt 5000 tpm alsof het niets is, maar veel meer en het valt plat op zijn gezicht! Met een goed bewerkte en beklede kop zijn 500 pk en 8000 tpm geen vraag. Ik ken er een met een speciale kop die 600 pk levert in een dragster.

#19 · (Edited)
Ik liet de machine bewerken door Kelley's Machine en bouwde dit zelf voor ongeveer $ 4.000. Het is een 5.0 rollerblok met een Explorer nokkenas, GT40P-koppen, Weiand inlaat, Holley Truck Avenger carburateur, Holley brandstofpomp, Flow Kooler waterpomp, HEI-stijl verdeler, MSD bougiekabels, Perma-Dry pakkingen op kleppendeksels en carterpan, Federal Mogul lagers, Fel-Pro pakkingen en ARP bevestigingsmiddelen van boven naar beneden, binnen en buiten. De klant veranderde van gedachten en liet me iets anders bouwen, dat bijna het dubbele vermogen leverde. Hierdoor kon ik de motor houden voor de tijd die ik erin had gestoken. De koppen zijn sindsdien verwisseld naar 3 bar GT40's (gefreesd naar Cobra-specificatie), Cobra 1.7 roller rockers toegevoegd, eerste generatie Lightning headers toegevoegd, en ik liet de carburateur en verdeler vallen voor de BKO's brandstofinjectie set-up. Het zal waarschijnlijk ongeveer 230-240 pk / 285-300 lb-ft koppel leveren. Niets spectaculairs, maar de prijs was het ook niet.

#20 ·
@67galax bedankt voor de aandacht voor detail! Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik ben overgestapt naar de standaardpositie. Ik had een nieuwe bypass-slang gekocht en het leek erop dat die daar hoorde, deed wat meer onderzoek en vond de juiste 90 graden elleboog die naar de bovenste inlaat gaat. Nogmaals bedankt.

#22 ·
Neem me mijn onwetendheid niet kwalijk, maar waarom zit er een filter op de hoofdbedekking?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wil je het korte antwoord of het lange antwoord?

#27 ·
Aan de oorspronkelijke poster:

Waarom denk je dat je motor "het opgeeft"? Verbrandt hij olie? Olielekkage? Rookt hij?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op het bouwen en upgraden van motoren, maar het onpopulaire antwoord is dat als de motor redelijk loopt en een compressie- / leakdown-test doorstaat, de meeste mensen meer voordeel zouden hebben van het plaatsen van lagere versnellingen dan het vervangen van een motor.

Een vriend van me heeft een K5 blazer op 35s. Heeft hem al eeuwen. Hij kocht hem van een man die een GOED stuk geld heeft uitgegeven om alle roest te repareren, plaatwerk en lak, het interieur opnieuw te doen, de transmissie en de transfer case te reviseren, lift, banden, wielen etc. Toen klaagde hij dat het een "hond" was (fabrieksversnelling 3.08). En zei dat de motor gereviseerd moest worden. De man kreeg een offerte van ongeveer $ 6K van een of andere garage en besloot een nieuwe truck te kopen en de Blazer te verkopen. Afstelling, een paar pakkingen, carburateurrevisie, headers en 4.56 versnellingen. Dat varken zal in de 2e versnelling (gebouwde 700R4) blaffen.