Ik heb net een short block gekocht van CREB engineering. Kijk op eBay. Ze hebben een zeer goede reputatie.
De mijne is een 351w non roller block. Het was ongeveer $2100.
Ik stuurde hem mijn edelbrock performer nokkenas, lifters, push rods en timing chain set, e-street aluminium koppen en comp cams magnum roller rockers.
Short block $2100
E-street koppen $1000
Edelbrock Performer inlaat (gebruikt) $200
Edelbrock nokkenas en lifters $245
Timing chain set $65
Push rods $40
Oliepomp $70
Oliepomp pickup $50
Pakkingen $200
Diversen $250
Ongeveer $4000
Hij heeft dat allemaal geĂŻnstalleerd, de koppen schoongemaakt, de lengte van de push rod gecontroleerd, de kleppen afgesteld en de nokkenas gratis afgesteld.
Ik heb het net teruggekregen en alles ziet er geweldig uit. Ik heb mijn inlaat en oliepan gemonteerd, samen met de timing chain cover, waterpomp en headers.
Hij bouwt ook long blocks.
De naam van de eigenaar is Jeremy en ik kon tijdens de hele bouw rechtstreeks met hem communiceren en hij doet al het machine werk zelf, inclusief het met de hand polijsten van alle afdichtingsoppervlakken.
Find many great new & used options and get the best deals for 351w / 357w Ford Short block,race prepped,can make 500+hp, SALE Price!!!!! at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
www.ebay.com
Wat betreft de 302 vs de 351, ik heb momenteel een 302 in de 85 van de vrouw en de 351 in mijn 86.
Ik kan het verschil zien.
85 heeft 33's en 3.55 gears EFI
86 heeft 35's en 3.54 gears carb
De 351 zal de 302 in standaardvorm de hele dag door overtreffen. Hij heeft meer low end grunt en meer top end power.
De 302 voelt sneller en lichter aan en misschien responsiever, maar de 351 heeft meer autoriteit.
Denk aan cheetah vs beer. Dat is misschien een beetje extreem, maar je begrijpt het idee.
Je zou ook kunnen overwegen om er een straight 6 in te gooien en BigBlue heeft daar veel ervaring mee uit de eerste hand.
De mijne gaat volgende week op de DYNO en ik zal nummers hebben om met iedereen te delen ter referentie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro