Bronco Forum - Full Size Ford Bronco Forum banner
41 - 50 of 50 Posts
Ik heb veel mensen horen klagen over hoe vervelend het is om aan de passagierskant in te stappen. Vooral mijn vader lol. Nou, ik heb een aantal nieuwe originele zwarte Ford-handgrepen verkregen via mijn lokale dealer en mijn vader heeft me vanmorgen geholpen ze te installeren. Gebruikte metalen moerinzetstukken die een gereedschap gebruiken om de schroefdraad te grijpen en het inzetstuk aan de achterkant van het metaal uit te zetten, waardoor het op zijn plaats wordt vastgezet, het achterste gat van de handgreep gebruikt een gat dat er al aan beide kanten was, hoefde alleen maar groter te worden geboord voor de moerinzet. Ik heb de handgrepen gemodelleerd nadat de achterste moerinzetstukken waren geïnstalleerd om de gaten voor de voorste moerinzetstukken te markeren en te boren. We namen wat maskeertape en richtten de rand van de tape uit langs de inkeping op de hemelbekleding die was achtergelaten door de plastic bekleding. Stak een pick door het voorste bovenste bekledingsgat en markeerde vervolgens de twee moerinzetstukken en bracht de tape over op de bekleding om de gaten te markeren en te boren. Omdat er een luchtspleet is tussen de bekleding en de moerinzetstukken, gebruikte ik uiteindelijk flensmoeren die ongeveer 3/8" dik waren. Ik plaatste de flens van de afstandsmoer naar de bekleding toe, zodat wanneer de handgreepbouten worden aangedraaid, ze de bekleding iets naar binnen trekken, maar dan stoppen wanneer de afstandsmoer wordt samengedrukt. Ze zijn geweldig geworden en zijn super solide. Uiteindelijk heb ik er aan beide kanten een geïnstalleerd.

View attachment 172886

View attachment 172887

View attachment 172888

View attachment 172889
Ziet er geweldig uit. Mooie nette installatie. Ik was dat van plan, maar dacht eraan om de voorruitstijlen te gebruiken, vergelijkbaar met de Econoline E-serie bestelwagens, maar nu heb je me een andere optie gegeven. Wat waren de geschatte kosten die je voor de handgrepen van de dealer hebt betaald?? Bedankt

Discussion starter · #42 ·
Ziet er geweldig uit. Mooie, schone installatie. Ik was van plan dat te doen, maar dacht eraan om de voorruitstijlen te gebruiken, vergelijkbaar met de Econoline E-serie bestelwagens, maar nu heb je me een andere optie gegeven. Wat waren de geschatte kosten die u voor de handgrepen van de dealer heeft betaald?? Bedankt
Ik heb ze via mijn werk iets goedkoper gekregen, maar ik denk dat de normale kosten voor de handgrepen $ 15 per stuk waren en de pluggen $ 4 per stuk, geloof ik. Mijn kosten via het werk, ik kreeg de twee handgrepen en 4 pluggen voor precies $ 40. Dat is met een opslag van 10% en belasting

Ik heb veel mensen horen klagen over hoe lastig het is om aan de passagierskant in te stappen. Vooral mijn vader lol. Nou, ik heb via mijn lokale dealer een aantal nieuwe originele zwarte handgrepen van Ford gekregen en mijn vader heeft me geholpen ze vanochtend te installeren. Ik heb een aantal metalen moer-inserts gebruikt die een tool gebruiken om de schroefdraad te grijpen en de insert aan de achterkant van het metaal uit te zetten, waardoor deze op zijn plaats wordt vastgezet. Het achterste gat van de handgreep gebruikt een gat dat al aan beide kanten aanwezig was, dat alleen groter hoefde te worden geboord voor de moer-insert. Ik heb de handgrepen gemodelleerd zodra de achterste moer-inserts waren geïnstalleerd om de gaten voor de voorste moer-inserts te markeren en te boren. We hebben wat afplaktape genomen en de rand van de tape uitgelijnd langs de inkeping op de hemelbekleding die was achtergelaten door de plastic bekleding. Ik stak een pick door het voorste bovenste bekledingsgat en markeerde vervolgens de twee moer-inserts en bracht de tape over op de bekleding om de gaten te markeren en te boren. Omdat er een luchtspleet is tussen de bekleding en de moer-inserts, heb ik uiteindelijk flensmoeren gebruikt die ongeveer 3/8 inch dik waren. Ik plaatste de flens van de afstandsmoer naar de bekleding, zodat wanneer de handgreepschroeven worden aangedraaid, ze de bekleding iets naar binnen trekken, maar dan stoppen wanneer de afstandsmoer wordt samengedrukt. Ze zijn geweldig geworden en zijn super solide. Uiteindelijk heb ik er aan beide kanten een geïnstalleerd.

View attachment 172886

• Like
Reactions: fordbronco1995
Ik ben in de war over deze. Zijn ze alleen bevestigd aan het metalen sierstuk dat de hemelbekleding omhoog houdt? Zo ja, hoe gaan ze het uithouden als iemand eraan trekt??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Afkomstig van mijn thread omdat ik ben gewaarschuwd door de enige echte El Kabong:

Mijn vrouw is kleiner dan ik en ze had absoluut hulp nodig om in de truck te komen. Dus besloot ik een Toyota Previa-handgreep op de A-stijl van de passagierskant van de truck te installeren, maar ik was niet blij met hoe gammel hij was. Ik wil dat hij een dikzak zoals ik aankan. Om dat te verhelpen, heb ik een 2001 Super Duty-handgreep opgepakt, wat 3/16" plaatwerk op maat gemaakt en ze aan de A-stijl gelast. Toen heb ik ze geboord en getapt en Bob is your Uncle.

Hier zijn een paar foto's van de Super Duty-montage versus de factry* OBS A-stijl. De OBS-spullen hebben een bobbel waardoor het moeilijk is om te manoeuvreren.
IMG_20201217_123724 - Copy door Paul Abbott, op Flickr

Hier is de Super Duty. Hij heeft moeren in de knelnaad gelast waaruit de A-stijl bestaat.
IMG_20201201_114003 door Paul Abbott, op Flickr

Het verwijderen van de kunststoffen op de sloop gooide me een beetje van mijn stuk.
IMG_20201201_114450 door Paul Abbott, op Flickr

Paul-restant.
IMG_20201201_114622 door Paul Abbott, op Flickr

Om de bobbel te omzeilen, heb ik gewoon twee platen gemaakt in plaats van één lange plaat.
IMG_20201217_151301 - Copy door Paul Abbott, op Flickr

IMG_20201217_151312 - Copy door Paul Abbott, op Flickr

Toen heb ik het hier op zijn plaats gezet.
IMG_20201217_151437 - Copy door Paul Abbott, op Flickr

Ik ga een paar mooie gaten snijden in het sierstuk dat ik moet installeren om het om de handgreep heen te installeren. Het ziet er niet perfect uit, maar het is functioneel en sterk als de hel.

Discussion starter · #48 ·
Ik ben in de war hierover. Zijn ze alleen bevestigd aan het metalen sierstuk dat de hemelbekleding omhoog houdt? Zo ja, hoe gaan ze het uithouden als iemand eraan trekt??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je alleen naar de foto's gekeken en mijn hele bericht niet gelezen?

ze worden vastgehouden door moerinzetstukken die in het dak zijn geïnstalleerd.

Ik heb veel mensen horen klagen over hoe lastig het is om aan de passagierskant in te stappen. Vooral mijn vader, lol. Nou, ik heb via mijn lokale dealer een aantal nieuwe, originele zwarte Ford-handgrepen besteld en mijn vader heeft me vanmorgen geholpen ze te installeren. Ik heb metalen moerinzetstukken gebruikt die een gereedschap gebruiken om de schroefdraad vast te pakken en het inzetstuk aan de achterkant van het metaal uit te zetten, waardoor het op zijn plaats wordt vastgezet. Het achterste gat van de handgreep gebruikt een gat dat al aan beide kanten aanwezig was, het hoefde alleen maar groter te worden geboord voor het moerinzetstuk. Ik heb de handgrepen gemonteerd nadat de achterste moerinzetstukken waren geïnstalleerd om de gaten voor de voorste moerinzetstukken te markeren en te boren. We hebben wat plakband gepakt en de rand van de tape uitgelijnd langs de inkeping op de hemelbekleding die was achtergebleven van de plastic bekleding. Ik stak een pick door het voorste bovenste bekledingsgat en markeerde vervolgens de twee moerinzetstukken en bracht de tape over op de bekleding om de gaten te markeren en te boren. Omdat er een luchtspleet is tussen de bekleding en de moerinzetstukken, heb ik uiteindelijk flensmoeren gebruikt die ongeveer 3/8" dik waren. Ik heb de flens van de afstandsmoer naar de bekleding gericht, zodat wanneer de handgreepbouten worden aangedraaid, ze de bekleding iets aantrekken, maar dan stoppen wanneer de afstandsmoer wordt samengedrukt. Ze zijn geweldig geworden en zijn super solide. Uiteindelijk heb ik er aan beide kanten een geïnstalleerd.

View attachment 172886

View attachment 172887

View attachment 172888

View attachment 172889
Hoi.... heb dit draadje bekeken maar de onderdeelnummers die je hebt gebruikt om die te bestellen niet gezien.... zou dat waarderen als je ze hebt of een manier om ze bij de dealer te zoeken. Mijn vriendin heeft ook problemen om in mijn Bronco te komen.

Bedankt!

Ik herinner me dat ik vroeger een oom had die een opstapje aan de onderkant van de passagiersdeur van zijn 1976 F150 4X2 bevestigde, dat onzichtbaar was tot je de deur opendeed. Ik weet niet hoe het aan de onderkant van de deur bevestigd was, maar het was ongeveer vier inch breed en gleed door een smalle "geleider", als je wilt, waardoor het opstapje onder de truck verdween als de deur gesloten was. Hij was ruim zes voet lang en het opstapje werkte geweldig voor zijn vrouw, die nauwelijks vijf en een halve voet lang was.
Ik heb er nog nooit een gezien, ook niet sindsdien. Ik weet niet of hij het zelf heeft gemaakt of speciaal heeft laten maken.
TB
4 jaar te laat, maar beter laat dan nooit...

Wat je beschrijft was een fabrieksoptie/accessoire van Ford. Ik heb alleen maar foto's gezien, dus ik kan niet zeggen hoe het aan de deur bevestigd was.

Opstapje op de deur gemonteerd - Ford Truck Enthusiasts Forums

41 - 50 of 50 Posts