Bronco Forum - Full Size Ford Bronco Forum banner
61 - 80 of 244 Posts
Dit is leuk spul! Ik heb zitten kijken naar het doen van een 6R80 en Atlas tussenbak (twin stick, maar ik weet niet zeker of er genoeg aandrijflijn lengte voor is). Ga zo door met het goede werk en blijf je bevindingen, onderdeelnummers, links, etc. plaatsen.

Ik ben bezig met interne aanpassing.
Hoewel de 6R80 direct op de Windsor vastgeschroefd kan worden, moest ik nieuwe uitlijningspennen op de draaibank draaien. Er is geen adapterplaat voor de bellhousing nodig.

De E4OD-starter wordt met 2 bouten gemonteerd. De 6R80-starter wordt met 3 bouten gemonteerd.

Ik ben van plan deze aftermarket starter te gebruiken: Powermaster #9132. Deze starter is de aftermarket starter bij uitstek voor Coyote / 6R80 Mustang- en F150-eigenaren die op zoek zijn naar meer koppel.

Ik kan de starter/bellhousing een beetje aanpassen en de starter op de 6R80 monteren.

Ik heb nu alle componenten voor de transmissiewissel...6r80 transmissie, handgeschakelde tussenbak die oorspronkelijk op de 6r80 transmissie was aangesloten, de oe vloerschakelaar en beide aandrijfassen.

De motor wordt nu gebouwd...zal over een paar weken de transmissie weer oppakken.

159012

159013

159016

Hoewel de 6R80 direct op de Windsor past, moest ik nieuwe uitlijnpennen op de draaibank draaien. Er is geen adapterplaat voor de bellhousing nodig.

De E4OD-starter wordt met 2 bouten gemonteerd. De 6R80-starter wordt met 3 bouten gemonteerd.

Ik ben van plan deze aftermarket-starter te gebruiken: Powermaster #9132. Deze starter is de aftermarket-starter bij uitstek voor Coyote / 6R80 Mustang- en F150-eigenaren die op zoek zijn naar meer koppel.

Ik kan de starter/bellhousing een beetje aanpassen en de starter op de 6R80 monteren.

Ik heb nu alle componenten voor de transmissiewissel...6r80-transmissie, handgeschakelde tussenbak die oorspronkelijk op de 6r80-transmissie was aangesloten, de oe-versnellingspook en beide aandrijfassen.

Ik ben nu de motor aan het bouwen...zal over een paar weken de transmissie weer oppakken.

View attachment 159012

View attachment 159013

View attachment 159016
Heb je foto's van de motor en transmissie die aan elkaar zijn vastgeschroefd? Ik ben me aan het voorbereiden om deze swap te doen. Als ik de $525 voor de adapter kan besparen, zou dat een pluspunt zijn.

• Like
Reactions: Dastad
Discussion starter · #64 ·
Ik heb een draad op een ander forum gevolgd. Het is een generieke 429-460 motor aanpassing aan een 6R80. Ik heb geleerd dat de Performance Automatic adapter het gebruik van een 6R80 van een 3.5L turbo motor vereist. De reden is dat de Mod Motors een 3-bouts starter gebruiken. 3.5L gebruikt een 2-bouts starter. Een punt van aandacht is de manier waarop de starter wordt gemonteerd en omdat de bellhousing zo groot is, zit de bout die van de achterkant in de starter wordt geschroefd, in de bellhousing. Dit betekent dat de starter moet worden geĂŻnstalleerd voordat de transmissie wordt gemonteerd. Hopelijk veranderen ze dit. Het moet een draadbout op de adapter zijn en het schroefdraadgat op de starter moet worden uitgeboord. Geweldige draad om te volgen.

Ik heb een draadje op een ander forum gevolgd. Het is een generieke 429-460 motoradaptatie op een 6R80.
Heb geleerd dat de Performance Automatic adapter het gebruik van een 6R80 van een 3.5L turbomotor vereist. De reden is dat de Mod Motors een startmotor met 3 bouten gebruiken. 3.5L gebruikt een startmotor met 2 bouten. Een punt van aandacht is de manier waarop de startmotor wordt gemonteerd en omdat de bellhousing zo groot is, zit de bout die van de achterkant in de startmotor schroeft, in de bellhousing. Dit betekent dat de startmotor moet worden geĂŻnstalleerd voordat de transmissie wordt gemonteerd. Hopelijk veranderen ze dit. Het moet een draadbout op de adapter zijn en het schroefdraadgat op de startmotor moet worden uitgeboord.
Geweldig draadje om te volgen.
Bedankt. Ik zal het ook gaan volgen.

Bedankt. Ik zal het ook volgen.
Ik heb een 5.0 trans. Ik ga Performance transmission weer bellen. Ik heb ze vorige week gesproken en ze zeiden geen woord toen ik ze vertelde dat ik een 2011 6R80 voor een 5.0 had. Ik zal terugrapporteren. Ze zijn 30 minuten van mijn huis, dus ik kan een face-to-face gesprek voeren.

Ik heb een 5.0 trans. Ik ga Performance transmission weer bellen. Ik heb ze vorige week gesproken en ze zeiden geen woord toen ik ze vertelde dat ik een 2011 6R80 voor een 5.0 had. Ik zal verslag uitbrengen. Ze zitten op 30 minuten van mijn huis, dus ik ga misschien een face-to-face gesprek voeren.
Ik heb net met Bill van Performance automatic gesproken. De 3.5 Trans is voor de big block. De 5.0 is voor de small block. Sheeeeewwwww! Ik was aan het zweten.

Dat is geweldige info om te weten. Heeft hij iets gezegd over het monteren van de startmotor voordat de versnellingsbak erop gaat?
Hij zei dat de startmotor erop gaat nadat ze zijn samengevoegd. Weer een probleem. Ik denk dat de big block een kleine uitdaging is.

• Like
Reactions: Hillbilly Heaven
Ik heb een draadje op een ander forum gevolgd. Het is een generieke 429-460 motoradaptatie op een 6R80.
Heb geleerd dat de Performance Automatic adapter het gebruik van een 6R80 van een 3.5L turbomotor vereist. De reden is dat de Mod Motors een 3-bouts starter gebruiken. 3.5L gebruikt een 2-bouts starter. Een punt van aandacht is de manier waarop de starter wordt gemonteerd en omdat de bellhousing zo groot is, zit de bout die van de achterkant in de starter schroeft, in de bellhousing. Dit betekent dat de starter moet worden geĂŻnstalleerd voordat de transmissie wordt gemonteerd. Hopelijk veranderen ze dit. Het moet een draadbout op de adapter zijn en het schroefdraadgat op de starter moet worden uitgeboord.
Geweldige draad om te volgen.
Ik volg die draad ook. Ik zou graag een automatische overdrive-transmissie achter de 460 willen hebben die ik in mijn F100 ga plaatsen.

Dit is een 2015 (Coyote) 6R80 die direct op de 351W is vastgeschroefd. Drie originele boutgaten van de bellhousing komen overeen; plus de twee uitlijningspennen komen overeen. Ik zal waarschijnlijk de uitlijningspen het dichtst bij de startmotor opnieuw ontwerpen om de 351W bellhousing-bout door de pen te laten gaan en schroefdraad in het Windsor-blok te laten grijpen. Dan zullen er 4 bellhousing-bouten zijn.

159657

159658

159659

159660

Er is nog veel om uit te zoeken.

Attachments

Discussion starter · #73 ·
Gezien de belastingen op de behuizing, kunt u beter een goed ontworpen adaptersysteem zoals dat van PA gebruiken. Omdat het 4WD is en de extra torsiebelasting op de behuizing wordt uitgeoefend, moet elk in de fabriek ontworpen boutgat worden gebruikt. Ik weet dat we allemaal proberen zuinig te zijn, maar dit is niet de plek om iets te knutselen om een paar euro te besparen.

Als je de belastingen kent die op de behuizing worden uitgeoefend, kun je beter een goed ontworpen adaptersysteem gebruiken, zoals dat van PA. Omdat het 4wd is en de extra torsiebelasting op de behuizing wordt uitgeoefend, moet elk fabrieksmatig ontworpen boutgat worden gebruikt. Ik weet dat we allemaal proberen zuinig te zijn, maar dit is geen plek om iets te knutselen om een paar dollar te besparen.
Nadat ik de transmissie voor de eerste keer op het blok heb gemonteerd, zie ik de noodzaak om de uitlijningspennen om te zetten in bouten, het blok te schroefdraad en 5 van de 5 montagebouten te gebruiken. Ik denk dat de PA-adapter op dezelfde manier is ontworpen; zodanig dat de uitlijningspennen zijn omgezet in boutgaten.

Ik heb niets tegen de PA-adapter; behalve dat het plaatsen van de transmissie weg van het blok door de 5/8" dikke adapter van PA te gebruiken, de noodzaak creëert voor een 5/8" spacer bij de koppelomvormer. Ik wil dit vermijden... de 5/8" adapter en 5/8" converter spacer weglaten... en gewoon de transmissie met 5 bouten op het blok vastschroeven.

Er is geen adapter en geen spacer nodig om een coyote 6r80 op een windsor aan te sluiten.

Met een kleine aanpassing kunnen de uitlijningspennen worden aangepast zodat een bout erdoorheen kan en schroefdraad kan pakken in het windsor-blok. Het uitvoeren van deze aanpassing zou resulteren in 5 van de 5 bouten van de bellhousing die worden gebruikt.

Bedankt voor de info. Hoe ga je om met de starter?

Discussion starter · #78 ·
Oké, voor de jongens die 460 swaps doen, is er een betere kit die echt bolt-on is en waarbij je de transmissie niet hoeft te verwijderen om bij de bovenste startbout te komen. Ook geen snijden of slijpen aan de behuizing. Toegegeven, hij is dikker dan de andere adapter, maar het is een veel schoner en beter ontwerp. Ze werken aan de adapter voor de small blocks. Hij zegt dat het nog een paar maanden duurt.
Iemand gaat klagen over hoe dik hij is en hoe dik de afstandhouderring voor de koppelomvormer is. Dit is om twee redenen. Zorgt voor de juiste draadlengte om de bevestigingsmiddelen stevig vast te houden en het voegt ook veel stijfheid toe aan de hele constructie. De startmotor zit stevig vast. Dit is ontworpen door mensen die daadwerkelijk aan voertuigen werken en de pijn kennen van het proberen te werken aan iets. Ook gebruikt dit de 5.0 coyote motor transmissie die sterker is dan de 3.5 transmissie.
Deze adapter werkt ook met de 10R80 zodra er een controller beschikbaar is.
Image
Image

Hier is de video voor de 460 swap. Ik ben er zeker van dat de small block er erg op zal lijken.

Nou, ik heb een 2011 6r80 en een tussenbak opgehaald. Ik ben het proefkonijn. $650 tot nu toe, het heeft naar verluidt 27k erop. Vloeistof ziet er goed uit. Ik zal het aftappen en van plan zijn het te installeren zoals het is. Ik zou ook graag de tussenbak willen proberen te gebruiken. Het zou me een hoop schelen als ik het aan het werk kan krijgen.

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
Image
Image
Image

Newbee hier.... Ik ben erg geĂŻnteresseerd in wat je aan het doen bent! Ik heb een 88 bronco die ik hetzelfde overweeg. Als ik me goed herinner, heeft iemand een kabeladapter gemaakt voor de elektrische BW1356-behuizing. Hij werd direct vastgeschroefd waar de motor kwam. Dat wil zeggen, als de besturingsmotor dezelfde is als een 1356. Een andere zorg is het bevestigen van de stangverbinding voor de kolomverschuiving, versus het gebruik van een kabel en vloerverschuiving.

Nou, ik heb een 2011 6r80 en een tussenbak opgehaald. Ik ben het proefkonijn, tot nu toe $650, naar verluidt heeft hij er 27k op zitten. Vloeistof ziet er goed uit. Ik zal hem aftappen en van plan zijn hem zo te installeren. Ik zou ook graag de tussenbak willen proberen te gebruiken. Het zou me een hoop besparen als ik het aan het werk kan krijgen.

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
Image
Image
Image

Nieuweling hier.... Ik ben erg geĂŻnteresseerd in wat je aan het doen bent! Ik heb een 88 bronco die ik hetzelfde overweeg. Als ik me goed herinner, heeft iemand een kabeladapter gemaakt voor de elektrische BW1356-behuizing. Hij werd direct vastgeschroefd waar de motor kwam. Dat wil zeggen, als de besturingsmotor hetzelfde is als een 1356. Een andere zorg is het bevestigen van de stangverbinding voor de kolomverschuiving, versus het gebruik van een kabel en vloerverschuiving.
Dit is een 2015 (Coyote) 6R80 die direct op de 351W is geschroefd. Drie originele boutgaten van de bellhousing komen overeen; plus de twee uitlijnpennen komen overeen. Ik zal waarschijnlijk de uitlijnpin die het dichtst bij de startmotor zit, opnieuw ontwerpen om de 351W bellhousing-bout door de pin te laten gaan en schroefdraad in het Windsor-blok te laten grijpen. Dan komen er 4 bellhousing-bouten.

View attachment 159657

View attachment 159658

View attachment 159659

View attachment 159660

Er is nog veel uit te zoeken.

61 - 80 of 244 Posts